کاربرد تگ‌های تیتر (heading) برای سئو

همانطور که از اسم تگ تیتر پیداست، برای جدا کردن تیتر از سایر محتوای یک صفحه استفاده می‌‎شود. وب‌مسترها این تگ‌ها را به‌عنوان تگ Heading HTML می‌شناسند. مهمترین تگ تیتر، تگ H1 است و کمترین اهمیت را تگ H6 دارد. در کدنویسی به زبان HTML تگ‌های تیتر از H1 تا H6 به صورت درختی چیده می‌شوند. به این معنا که اگر یکی از این شماره تگ‌ها را جا بیاندازید (مثلا از 1 به 3 بروید) ساختار تیتر به هم می‌ریزد و این موضوع از لحاظ سئو در صفحه مناسب نیست.

برای مثال، اگر سایت شما توسط یک تیتر در H1 و زیرتیتر آن در H3 معرفی شده باشد، سلسله مراتب شکسته خواهد شد، به این معنی که ساختار تیتر منطبق با اصول سئو نیست. کد نویسی باید مانند نمونه پایین باشد:

    <h1>تیتر اصلی صفحه</h1>
    <h2>تیتر داخلی اول</h2>
    <h3>زیرمجموعه‌ی تیتر داخلی اول</h3>
    <h2>تیتر داخلی دوم </h2>
    <h3>زیرمجموعه‌ی تیتر داخلی دوم</h3>

تگ H1 مهمترین تگ است. هر صفحه ای باید یک تگ H1 داشته باشد.

مزایای استفاده از تگ‌های تیتر

تگ تیتر به منظور نمایش بخش‌های مختلف محتوای یک صفحه وب استفاده می‌شود. و در دو بخش سئو و کارایی سایت شما تاثیر دارد.

تگ‌های تیتر از دید سئو

مرتبط بودن: ربات‌های موتور جستجوگر ارتباط تگ تیتر با محتوای آن را بررسی می‌کنند.

سازگاری کلیدواژه: ربات‌های موتور جستجوگر سازگاری کلیدواژه را بین تگ تیتر و سایر بخش‌های صفحه بررسی می‌کنند.

اهمیت تگ H1

تگ H1 مهمترین تگ است و هرگز نباید در یک صفحه از قلم بیافتد. ربات‌های کاوشگر به کلمات استفاده شده در تگ H1 توجه می‌کنند که باید حاوی یک توصیف پایه از محتوی صفحه باشد، درست مانند تگ عنوان (<title>).

تجربه کاربری غنی شده

تگ تیتر، دید شفافی از آنچه که محتوی صفحه دارد می‌دهد. موتورهای جستجوگر به تجربه کاربری یک سایت اهمیت زیادی می‌دهند، به این معنا که وجود تگ تیتر بخش مهمی از سئو شده است.

تگ های تیتر از دید کارایی

برای کاربران وب که باید متن‌خوان استفاده کنند راحت‌تر است که بخش های محتوی را با ارجاع به تیتر های درست ساخته شده هدایت کنند.

تگ تیتر H1 (تیتر اصلی) یک صفحه، نگاهی سریع و اجمالی به محتوایی دارد که در آن صفحه است.

با خواندن تگ‌های تیتر متفاوت، کاربران قادر خواهند بود تا یک صفحه را بررسی کنند و تنها بخش مورد نظر خود را مطالعه کنند.

هدف اصلی، استفاده از تگ‌های تیتر برای سئو است، نه بدست آوردن فونت‌های بزرگتر و برجسته تر، اما ارائه یک صفحه با وجود این تگ‌ها مرتب‌تر به نظر می رسد.

کارهایی که نباید با تگ‌های تیتر انجام دهید:

تگ‌های تیترتان را با کلیدواژه ها پر نکنید.

بیش از یک تگ H1 در یک صفحه استفاده نکنید مگر آنکه واقعا نیاز باشد. صفحات معمولا یک تیتر H1 دارند و دو تا کردن آن باعث می شوند موتورهای جستجوگر فکر کنند هدف این کار شامل‌سازی کلیدواژه های بیشتر برای سئو در چندین تگ H1 است. بهتر است که محتوی به دو موضوع مجزا در صفحات جداگانه با تگ H1 خودشان تقسیم شود. اینگونه هم برای خواننده سایت و هم برای عنکوبت‌های موتور جستجوگر منطقی‌تر است.

تگ‌های تیتر را بصورت متون پنهان استفاده نکنید. هر متن مخفی می تواند برای سایت شما جریمه آفرین شود، بخصوص اگر بخش پنهان، مولفه ای باشد که بر سئو تاثیر بگذارد.

تگ‌های تیتر را در صفحات مختلف سایتتان دوباره استفاده نکنیدتا در هر صفحه سایت‌تان تگ تیتر منحصر به فرد داشته باشید.

محتوایی را که در صفحه تگ H1 تان استفاده می کنید مشابه متاتگ تیتر تان نباشد.

از تگ‌های تیتر برای جلا بخشیدن به متن استفاده نکنید بلکه از آنها برای ارائه محتوای مرتب و ساخت یافته در صفحه استفاده کنید. برای ظاهر بخشیدن از استایل شیت CSS استفاده کنید.