تفاوت سئوی کلاه‌سفید و سئوی کلاه‌سیاه

تفاوت سئوی کلاه‌سفید و سئوی کلاه‌سیاه

در سئوی کلاه‌سفید تلاش می‌شود تا با رعایت قوانین و مقررات مرتبط با بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و در نظر گرفتن نیاز کاربران، وب‌سایت مورد نظر در نتایج جستجو جایگاه بهتری داشته باشد. در سئوی کلاه‌سفید، ماندگاری وب‌سایت‌ها در صفحه اول نتایج جستجوی موتورهای جستجو بیشتر است و به همین علت شرکت‌ها و برندهای معتبر از این نوع سئو استفاده می‌کنند.

اما در سئوی کلاه‌سیاه تمرکز صرفاً بر روی موتورهای جستجو انجام می‌گیرد. به‌گونه‌ای که تنها هدف این نوع از سئو رسیدن هر چه سریع‌تر به صفحات اول نتایج جستجو است. در این روش استفاده از کلیدواژه‌های تکراری و یا نامربوط به موضوع وب‌سایت و یا تغییر دادن محتوای صفحه‌ای که به نتایج بالایی در موتورهای جستجو رسیده است، رواج دارد. این روش معمولاً توسط شرکت‌ها و یا اشخاصی که قصد دارند به‌سرعت به صفحه اول نتایج جستجو برسند صورت می‌گیرد و اما این حضور آن‌ها کوتاه خواهد بود زیرا موتورهای جستجو این وب‌سایت‌ها را به‌سرعت شناسایی می‌کنند و از لیست نتایج جستجو حذف خواهند کرد.