داده‌های ساختاریافته

داده‌های ساختاریافته استفاده از داده‌های ساختاریافته باعث می‌شود تا موتورهای جستجو بتوانند نتایج جستجو را مرتب‌سازی کرده و کیفیت جستجو را بالا ببرند.

شما زمانی که مطلبی را در داخل وب‌سایت خود قرار می‌دهید دقیقاً می‌دانید که مطلب شما در چه زمینه‌ای نوشته‌شده است، اما موتورهای جستجو از درک مطلب برخوردار نیستند و فقط می‌توانند مطلب را بخوانند درنتیجه نمی‌توانند مطالب وب‌سایت‌ها را دسته‌بندی کنند.

شما می‌توانید با استفاده صحیح از داده‌های ساختار یافته به موتورهای جستجو اطلاعات دقیق‌تری از موضوع وب‌سایت بدهید تا موتورهای جستجو بتوانند مناسب‌ترین نتیجه جستجو را در اختیار کاربران قرار دهند.

استفاده از داده‌های ساختاریافته باعث ماندگاری بیشتر کاربران در وب‌سایت شما می‌شوند.

یکی از مزایای عمده استفاده از داده‌های ساختاریافته، قابلیت‌هایی است که به نمایش نتایج جستجو اضافه می‌شود. به طور مثال نمایش تصویر، امتیاز وب‌سایت و یا مدت‌زمان فایل صوتی که می‌تواند برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشند و کاربر را ترغیب به بازدید از وب‌سایت شما کنند.

متاتگ اُپن گراف می‌تواند در بهبود سئو وب‌سایت تأثیر زیادی داشته باشد. اُپن گراف به‌صورت مستقیم بر روی سئو سایت شما تأثیری نمی‌گذارد بلکه لینک‌هایی که شما در صفحات اجتماعی قرار می‌دهید باعث بهتر دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی می شود زیرا شبکه‌های اجتماعی مطالب شمارا بر اساس تگ اُپن گراف نمایش می‌دهند.

نمونه استفاده از تگ اُپن گراف در شبکه اجتماعی تلگرام:

     <meta property="og:title" content="اینترنت پاک، بدون اسپم و پاپ‌آپ">
     <meta property="og:description" content=" هدف این کمپین جلب توجه عمومی به موضوع اسپم و پیام‌های ناخواسته است. این کمپین سعی دارد با اطلاع رسانی از روش‌هایی که ما را اسپم می‌کنند، درکوتاه مدت باعث کاهش حجم اسپم‌های دریافتی ما باشد">
     <meta property="og:site_name" content="Iran StopSpam">
     <meta property="og:image" content="http://stopspam.ir/styles/img/ss.png" />

اُپن گراف StopSpam